Vad tycker ni ?

tjena..
Vad tycker ni ?

Vad tycker ni om sporrar , spön , martingal , gummiband o.s.v ?

Om en  kommenterar sin åskit så  skriver jag och klara våra åsikter :)

Och nu vill vi inte ha såhär " ja det är okej " utan förklara varför du tycker som du tycker o.s.v ;)

HA det bra !<3


// Ellena och Klara



Sporrar pch spön tycker jag är okej OM det används på rätt sett. Tyvärr är det MÅNGA som missbrukar det..

Martingal är det inget fel på alls? Det har man ju för att hästen kastar med huvudet.

Och Gummiband..? vet inte vad ni menar xd

/Jennifer

2012-01-03 // 22:47:25
» Emma

Jag tycker sporrar och spö kan vara användbart ibland men har oftast inget av det när jag rider själv, på träning och tävling brukar sporrarna åka på mest för att kunna säga till ordentligt om det behövs men också för att kunna förfina hjälperna. Använder man alltid sporrar tror jag man lätt får en mer nochalant häst som lär sig tåla dom och du behöver använda dom hårdare och hårdare.

Angående hjälptyglar så räknar jag inte in martingal som hjälptygel och alla andra hjälptyglar ska bara användas av en erfarenryttare med stadig hand som vet vad hjälptygeln gör och inte gör.

2012-02-13 // 10:55:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback